Nieuws & Tips over SEO, Marketing, Websites en meer

Marktsegmentatie: de strategie om je klant te bereiken
Marktsegmentatie is een marketingtechniek die je helpt om je producten en diensten te verkopen. Je hebt namelijk een goed beeld nodig van de klanten waarop je je wilt richten.

Hoe je Meer Verkoopt met je Webshop
Hoe je meer verkoopt met je webshop is afhankelijk van veel verschillende factoren. Als je weinig verkoopt via je webshop, heb je mogelijk veel concurrentie van andere online winkels, of misschien is er geen vraag naar je product, of je webshop wordt niet gevonden op het internet, of er is een andere reden waarom je webshop niet succesvol is. Lees wat je kunt doen om meer te verkopen via je webwinkel.

SEO trends voor online bedrijven in 2023
SEO trends en kansen voor websites en webshops voor 2023. Optimaliseer je e-commerce site met AI, Voice Search, Visual Marketing en E-E-A-T.

Pull Marketing Strategie en Wanneer Ga Je Pushen?
Lees wanneer je pull marketing gebruikt en wanneer het slim is om push marketing te gebruiken. Inclusief voorbeelden uit de praktijk

Wat Is Inbound Marketing En Wanneer Gebruik Je Outbound?
Inbound marketing is ‘warme leads marketing’ die je bedrijf aantrekkelijk maakt voor klanten. Outbound marketing maakt gebruik van push-strategieën om producten te verkopen.

Hoe start je een blog waarmee je geld kunt verdienen
Leer hoe je een blog start waarmee je geld kunt verdienen in 9 stappen (voor beginners).

Een Website Audit Uitvoeren op Paginaniveau
Waar moet je op letten als je een website-audit uitvoert voor je webpagina’s? Lees over Yoast SEO, paginastructuur, SEO-teksten en meer

SEO trends voor online bedrijven in 2022
Voor de meeste online bedrijven is SEO een belangrijk aandachtsgebied. SEO geeft cruciale inzicht in consumentengedrag voor alle delen van een onderneming: van management tot aan marketing, van SEA tot aan copywriters. In dit artikel gaat het over de belangrijkste SEO trends en kansen voor websites en webshops voor 2022.

Digitale marketing voor online bedrijven – 9 aandachtsgebieden
Digitale marketing voor online bedrijven is essentieel om je bedrijf verder te ontwikkelen, de afzetgebied te vergroten en om meer verkoop te realiseren.

SEO Uitbesteden om je Zakelijke Belangen te Beschermen
SEO uitbesteden om je bedrijf sneller op te schalen. Ervaren SEO-ers kennen veel bedrijven en SEO strategieën. Gebruik maken van hun expertise is gewoon slim.

Je website promoten: 7 Manieren om je bedrijf bekend te maken
Je website promoten: 7 Manieren om je bedrijf bekend te maken met een klein budget. Lees hoe je site gevonden kan worden zonder te adverteren.

Verkooptechnieken die bewezen succesvol zijn
Verkoop via webshops is populair. In 2020 is het aantal webwinkels in Nederland met 13 duizend gegroeid – dat is een stijging van 24 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Iedereen kan een webshop beginnen, maar hoe krijg je bezoekers naar je webwinkel? En hoe zorg je voor meer verkoop van je producten of diensten? SEO en verkooptechnieken zijn het antwoord om je e-commerce bedrijf succesvol te laten zijn: met een goed product, een dienst die in een behoefte voorziet, een online presentatie die voldoet aan de SEO-eisen van Google en de juiste verkooptechnieken, kun jij met bestaande en nieuwe webshops concurreren.

Wat is Click Through Rate (CTR) en hoe kun je het verhogen?
Hoe krijg je iemand zover dat hij of zij op een CTA-knop drukt? Optimaliseer je campagnes, verhoog je CTR en krijg meer klanten.

Goede backlinks krijgen door linkbuilding op de juiste manier
Goede backlinks zijn belangrijk voor je website. Vooral in concurrerende sectoren wil je met linkbuilding organisch verkeer genereren.

Het verschil tussen Google Analytics en Google Search Console
Google Analytics en Google Search Console zijn twee Google tools die totaal verschillend zijn. Lees waarom en wanneer je GA en GSC gebruikt.

Guest Posting (gastbloggen): Doen of niet?
Handleiding Guest Posting (gastbloggen). Waarom je het niet moet doen en de beste redenen om wel artikelen voor andere websites te schrijven.

SEO voor de Gezondheidszorg: technieken voor je website
Met SEO voor de Gezondheidszorg kun je concurrentiepositie verbeteren. Lees hoe medische SEO jouw praktijk of zorginstelling kan helpen.

Wat is een Landingspagina? Tips & Infographic
Een landingspagina is een essentieel onderdeel van je marketingstrategie. Hiermee verhoog je conversies voor je online bedrijf en genereer je meer leads

Lokale SEO-oplossingen 2022 – Tips voor je Online Bedrijf
Bij het opbouwen van je lokale SEO-strategie is het belangrijk om geen middel onbeproefd te laten. In dit artikel bieden we je lokale SEO-oplossingen aan waarmee je kunt zorgen dat je website online goed te vinden is voor jouw doelgroep.

Wat maakt een goede webshop succesvol?
Een goede webshop vraagt om goed management, heldere informatie en goede bereikbaarheid om succesvol te zijn. Lees hier welke technieken je kunt gebruiken om je webshop succesvol te laten zijn. Ook kun je lezen waarom veel mensen stoppen met hun bedrijf, waarom mensen niet online willen kopen en wat jij eraan kunt doen om aan de wensen van je potentiële klanten tegemoet te komen.

Wat is SEO en hoe belangrijk zijn SEO-technieken voor je website?
Wat SEO is en hoe belangrijk deze technieken voor je website zijn: SEO brengt je webpagina’s onder de aandacht van je potentiële klanten door hoger in SERP getoond te worden.

Haal Meer Winst Uit Je Bedrijf Online – 10 Tips
Meer winst uit je bedrijf halen. Elke ZZP-er en MKB-er wil dat. Veel bedrijfswebsites worden weinig bezocht. Natuurlijk is de concurrentie enorm van websites met vergelijkbare producten en diensten. Maar ook een niche-product kan vaak een betere score op het internet krijgen. Om meer winst uit je online bedrijf te halen, weet je wat je bedrijfsdoelen zijn, ken je de verkoopcyclus en weet je hoeveel leads je moet genereren om elke maand voldoende te verkopen. Lees ook de 10 tips hoe je je website kunt verbeteren om meer winst te maken.

SEO Audit voor je Website en Online Shop
Een SEO Audit geeft je inzicht in het functioneren van je website, hoe het er aan de achterkant uitziet en hoe deze wordt ‘gelezen’ door zoekmachines. Je ziet ook waar het niet goed gaat als het gaat om SEO-tagging, paginasnelheid, duplicaten, servercodes, enz. Met een audit weet je waar je je site kunt verbeteren om deze zo optimaal mogelijk aan de server, zoekmachines en aan je website bezoekers te presenteren.

De beste redenen om met je bedrijf online te gaan
Met je bedrijf online gaan is de beste stap die je nu kunt nemen. Een aantal redenen: je laat geld liggen als je geen bedrijfswebsite hebt. Mensen willen weten of je betrouwbaar bent en aan hen verwachtingen kunt voldoen. Zonder een website voor je bedrijf heb je een hele grote kans dat je potentiële klanten naar jouw concurrent gaan die zijn bedrijf wel online heeft. Je kunt jezelf beter op de markt positioneren, je kunt je diensten uitbreiden en een betere klantenservice bieden.

Wat heb je nodig voor een website? Checklist
Wat heb je echt nodig voor een website? Wanneer is de website geslaagd? Welke doelen wil je bereikt hebben? Gebruik onze checklist.
In “Nieuws & Tips over SEO, marketing, websites en meer” geven wij je informatie over websites, SEO, (inbound-) marketing, webshops en de nieuwste ontwikkelingen. Hier kun je tips vinden die belangrijk of handig zijn om je website of webshop te onderhouden. Een goede website waarmee je bezoekers wilt trekken, is nooit af.
Wil je in Google ranken met je website, dan moet het wel aan de Google eisen voldoen. Google werkt hard om de algoritmes van de zoekfuncties te verbeteren, waardoor de eisen voor een website of web shop ook steeds aangepast worden. Met SEO-audits heb je mogelijkheden om je site te controleren op belangrijke punten en deze te verbeteren. Als je dit lastig vind, dan kunnen wij een SEO audit op maat uitvoeren, waarmee jij verder kunt.
Wij vinden het belangrijk dat als je aan je eigen website wilt werken, dat je dat doet op basis van goede informatie. Onze informatie in Nieuws & Tips is gebaseerd op ervaring en kennis die we up-to-date houden. Heb jij tips of mis je iets dat belangrijk is, laat het ons dan weten. Wij staan altijd open voor nieuwe inzichten en ontwikkelingen!
Ben jij een MKB-er, ZZP-er of een start-up en je wilt meer informatie over een bepaald onderwerp of je wilt het onderhoud van je website uitbesteden, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Als je nog geen website voor je bedrijf hebt, lees dan eerst “Ga met je bedrijf online“, zodat je weet waaraan je begint als je een online bedrijf gaat opzetten.
Lees ook onze SEO-Checklists als je je eigen website SEO-proof wilt maken!